Kuidas iseseisvalt koostada majandusaasta aruannet, kui tegevust pole toimunud? Täpsem juhend allpool:
1. Esmalt tuleks lahti võtta äriregister https://ariregister.rik.ee/
2. klikka “Aruande esitamine”
3. klikka “Lisa uus aruanne”
4. Vali firma
5. Kontrolli üle majandusaasta aruande periood (aruandeperiood on märgitud põhikirjas)
6. Vali “Aastaaruanne” (kui tegu tavalise aruandega, mitte nt likvideerimisaruandega)
7. Kontrolli üle firma suurus (vajuta info peale -“i- sealt täpsemalt lahti seletatud)
8. klikka “Lisa uus aruanne”
9. Edasi täida ära bilanss. Bilanssi leiab nuppu “Aruandevormide täitmine” all. Kui firmas pole midagi toimunud, siis kopeeri eelmise aasta numbrid käesolevasse aastasse.
10. Täida ära Kasumiaruanne. Siin peaks kõik 0 olema, kui tegevust pole toimunud.
11. Täidame aruande lisad ka ära. Näiteks mikroettevõtte puhul on kohustuslikud 3: arvestuspõhimõtted, tööjõukulud, seotud osapooled.
12. Kui kõik ära täidetud, vajuta “tagasi aruande põhivaatesse”
13. täida ära müügitulu jaotus (nupp “sisesta müügitulu jaotus”)
14. vajuta “Edasi aruande täiendamise etappi”
15. vajuta “Genereeri lõplik pdf”
16. vajuta “Suuna aruanne allkirjastamisele”
17. vajuta “Aruande digiallkirjastamine”
18. vajuta “Edasi aruande esitamise etappi”
19. täida ära “Kasumi/kahjumi jaotamise ettepanek”. Kui pole plaanis kasumit jaotada, siis pane se summa jaotamata kasumi reale. Kui firma kahjumis, siis lisa kommentaar, mis on plaanis, et seisu parandada.
20. klikka “Esita aruanne registrile kohe”
Valmis!
Kui midagi on tehniliselt valesti tehtud, siis süsteem näitab veateadet.
Edu!
Commentaires